Projekt komvux, en liten uppdatering

Vår Trädgårdsbok och Beskärningsboken som är kurslitteratur till kurspaketet Park och trädgård på Eductus

För några månader sedan berättade jag att jag nu har en pluggintention, jag skall läsa in den resterande 1200 poängäng som fattas till mitt gymnasieslutbetyg. Jag började med kursen Entreprenörskap och företagande gjorde en individuell prövning av kursen och fick ett godkänt betyg. Sen gjorde jag lika dant med kursen Människors miljöer som är en sociologikurs. Den klarade jag också, så nu har jag tagit 200 av de 1200 poängen. Sen tog jag jullov för att samla kraft inför den kommande utmaningen.

I måndags påbörjade jag en distanskurs som heter “Näthandel 1” på NTI-skolan. Det skall bli intressant att lära sig mer om försäljning och marknadsföring på nätet, något som jag mycket väl kan tänka mig att göra i framtiden. Denna kurs läser jag på halvfart eftersom jag samtidigt har börjat på en kurs på Eductus.
Det är ett kurspaket som heter “Park och Trädgård” och den första kursen vi läser heter “Skötsel av utemiljöer”. Inte så upphetsande kanske men sen blir det mer spännande med “Växtkunskap 1”, “Marken och växternas biologi”, “Beskärning och trädvård” samt “Trädgårdsanläggning”.
Efter Näthandel 1-kursen börjar “Näthandel 2”, också den på halvfart. För jag måste ju även ha tid att samtidigt göra individuella prövningar i “Svenska 3”, “Engelska 7”, “Miljökunskap” och “Matte 3b”. Så ser upplägget ut.

Det blir en intensiv termin, men kul!

Leave a Reply

