Pluggintention

Tja, hur det nu gick till så har jag en spontanintention att äntligen skaffa mig gymnasiekompetens. Jag insåg häromdagen  att om jag vill få ett giltigt slutbetyg på gymnasienivå, och där med rätt till högre utbildning, så har jag endast 8 månader på mig. Åtta korta månader att läsa och tenta 11 eller 12 gymnasiekurser, ungefär ett och ett halvt år i vanlig fart.  Mina befintliga betyg är nämligen så urbota gamla att de inte är giltiga för att använda i ett slutbetyg längre. Men som tur är finns en dispans t.o.m. 1 juli 2015.

Ingen tid att förlora alltså. Att jag är mammaledig till ett litet barn som dessutom är för ungt för en dagisplats får inte hindra. Vem säger att man inte kan plugga dubbel heltid samtidigt som man är mammaledig! Så jag åkte och köpte första boken idag, av 12… Och jag kände hur studietröttheten smög sig på så fort jag slagit in pinkoden vid betalningen. Det kan ha funnits en anledning till att jag aldrig slutförde gymnasiet för 20 år sedan. En anledning som jag helt förträngt fram tills nu. Jag är verkligen inte gjord för att plugga trista ämnen. Men nu måste jag. För nu har jag skrivit det här!

Intentionsavklaringstrolighet = måste nog lyckas

Leave a Reply

